14 Kasım 2011 Pazartesi

Deneme # 6 ... Refik Mert Erdumlu / ÇOK GARİPTİ TÜM DÜNYA / 18.06.2007


ÇOK GARİPTİ TÜM DÜNYA / 18.06.2007

Bir dünya vardı etrafımda dönen ya da etrafında beni döndüren… Hala anlamış değildim ya da anlamayı o kadar da çok düşünmek istemiyordum… Bir dünya mı vardı, yoksa binlercesi birinin içine girmiş koca bir dünya mı? Tüm dünyayla uğraşmak mümkün müydü? Ya da çok mu garipti tüm dünya?

Tüm dünya neydi acaba bana göre? Tanıdığım tüm insanlar mıydı tüm dünya, yoksa gördüğüm tüm mecralar mıydı? Ya da edindiğim tüm tecrübelerim miydi benim için tüm dünya? Yoksa çok mu garipti tüm dünya?

Çetrefilli geçmiş koca bir mazinin ardından umudun incecik ışıltılarıyla aralanmış dar koridorlardan geçip koca bir genişliğe açılmak isteyen bir gelecek miydi tüm dünya? Tüm dünya neydi acaba tüm insanlar için? Hitler için, Napolyon için, Firavun için, Mussolini için ya da diğerleri için? Neydi ki, tüm dünyayı çevrelerinde döndürmek daha tatlı geldi bu insanlar için, içinde dönmektense…

Tüm dünya bir çocuk muydu? Yoksa büyüyecek miydi? Büyümeli miydi? Ya da yaşlanmış mıydı acaba artık tüm dünya? İstemiyor muydu acaba artık etrafımızda dönmek ya da bizi etrafında döndürmek? İnsanlar gibi o da mı yorulmuştu yoksa çok mu garipleşmişti artık tüm dünya?

Evet, artık çok garipti tüm dünya…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder