2 Temmuz 2013 Salı

ADAM OLUN

ADAM OLUN


%50'yi zor tutuyorum, 1 milyon kisi yigarim diyor ya bu kral; soytarilarini ateslendirmek icin (vakti zamaninda Ozal'in benim memurum isini bilir tumcesini animsatti bana, ben soylemiyorum ama sen anla misali), ben size izah edeyim simdi:

Bu Fetocu diye tabir ettgimiz kitle, ozellikle ortaya cikma cesareti gosterebilen haysiyetli, dik duruslu sahislar degillerdir... Mutemadiyen hayatlarini, kendilerini gizlemek suretiyle idame ettirirler... Surekli olarak sessiz, derinden, haset ve fesatin en yogun yasandigi ucra koselerde rastlarsiniz... Bir gun is yerinizde olmadik bir olaydan dolayi patronunuzun nasil haberi oldugunu dusunurseniz, ya da askerlik vazifenizi yaparken hic kimseyi ilgilendirmeyen yani kimseye bir zarari bulunmayan bir kural ihlalinizden komutaninizin nasil haberi oldugu yonunde kafaniza soru isaretleri takiliyorsa, bilin ki bu kopeklerden cevrenizde vardir ve sizi ispiyonlamislardir...

Bunlarda ortaya, meydana cikacak cesaret, yurek yok dedim ya... Zaman zaman, bilgisayar ortamlarinda belirebiliyorlar... Ancak, toplum onunde konusabilecek, gruba hitap edebilecek, bir soylemi dikte edebilecek yetenekten yoksun olduklarindan, ortalik yerlerde aramayin, pek goremezsiniz...

Bunlar bir takim ihale ve rantlar icin, bir kopegin toto yalamasindan cok daha tiksindirici bir sekilde vazifelerini ifa ederler... Son 10 yilda, bir donemin meshur Turgut Ozal zenginleri (sonradan gormeleri) gibi, bir baska sonradan gorme grup olan AKP zenginleri turemistir. Bu da, bu iddialarimin en belirgin kanitidir. Salla basini al maasini seklindeki memur yapilandirilmasi, yala totoyu kap ihaleyi seklinde ozel tesebbus yapilandirmasi nezdinde, AKP parayla satin aldigi oy kitlesini ozellikle muhafaza etmektedir.

Herkes, komur ve pirinc - makarna der de, bu sekilde satilmislardan hic bahsetmez... Vatandas 1 torba komure oyunu satiyor der de, bir ihale karsiliginda bir aile ve tum akrabalarinin haysiyetlerini satma sekli cok konusulmaz... Ne farki var bu serefsizlerin, 1 torba komure oyunu satanlardan? Fiyati yuksek tutmuslar sadece...

O yuzden kimse sundan endise etmesin, kendileri de etmiyorlar zaten, bu direnis nezdinde bunlarin oy kitlesinde cok buyuk bir azalma olmayacaktir. Zaten direnisin amaci da bu degildir. Satilmis oylarin degismeyecegini bugun her akli selim insan kabul ediyor ve ayrica AKP tabani, bugun sesini duyurmak icin sokaklara dokulmus yuzbinleri, milyonlari hic ilgilendirmiyor... Bu insanlar farkli birsey soylemek icin kalktilar ayaga... Dokunma benim ozelime, karisma bana, benim Ata'ma laf etme demek icin dokuldu sokaklara... Hala, konuyu 2 agactan ibaret zanneden 1 agac dahi olamamis milyonlar var ulkemizde...

Bu arada, bu soylemlerim AKP politikalarini akil mantik mertebesinde gorup de, siyasal olarak, menfaatsiz destekleyen yandaslarini baglamiyor. Onlarin dusunceleri kendilerine, beni acikcasi ilgilendirmiyor da...

Ama, ben bunlari yaziyorum diye hemen bir siyasi tabana mal edilemem... Benim, dogdugum gunden bugune hicbir siyasi tabana ait olmuslugum, masa olmuslugum yoktur, olamaz da... Ben, adam olmanin her daim dik durmak ile ilgili oldugunu dusunmus, hicbir zaman da kendimi bir gruba ait hissetmemisimdir. Bir sorun, terslik olursa da, ben herkese karsi gemileri yakarim. Benim hicbir tabanla ilgim alakam olmadigi gibi, kimseye ihtiyacim da yoktur. Soylemlerim tamamen herkesten ve herseyden bagimsiz oldugu icin sizlere bir nokta daha animsatacagim:

Bunca yildir, zenginlik, mevki, kariyer hesaplari yaparken, bunlari alenen konusabilecek ozgurlukte olabilmenin pahasini ne mertebede kildiniz kendinizce?

Istediginiz her an, istediginiz her yerde olabilmenin pahasi nedir sizce?

Tum dunya ile bile calisabiliyorken, tum esnekliklerin yaninizda olmasi nasil bir paha sizce?

Tum bunlar sizce dusunmeye deger seyler mi, yoksa bos islerle vakit mi kaybediyoruz? Inanin cogunuzun dusuncelerini kendi beynimdekilerden cok daha rahat goruyor ve okuyorum...

Ozetle de diyorum ki... Adam olun... Gerisi hep hikaye...

R.Mert ERDUMLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder